:)

My photo
kuala lumpur, Malaysia
Nur Syamimi. gadis berkaca mata. books, cats, runningman, sports, hindi, baking, cards-lover. happy reading ppl ! =) "sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah kerana Allah"

06 June 2012

kerja $$$

[ In the name of Allah, most gracious and most merciful ]

019430**** calling....
 
 



pemanggil : hello, assalamualaikum. boleh saya bercakap dengan cik mimi ?
 *bunyi mcm suara kwn lame aku. aku pon dgn slumbernye pon menjawab dgn riang   rianya. hua hua hua*   
aku : waalaikumussalam. haaa. ni mimi ni. sapa ni ?
pemanggil : err, cik mimi ye ? tadi ada send CV kt saya by email kn ? kerja di legal firm tu.
aku : err, ohh. haa. ada2. 
pemanggil : haaa. camni cik mimi, sy dah tgk CV cik mimi. semua oke. kami act cari yg full 
                 time, tp temporary dlm 2-3 bulan boleh je. tp boss sy kata dye nak bercakap
                 dgn cik mimi, boleh cik mimi call dia nanti ?
aku : ouh. oke. boleh, insyaAllah. nnt encik sms kan no.dia lah ye ? tima kasih. 
pemanggil : oke. jap g saya sms insyaAllah.
aku : oke. terima kasih ye encik.
pemanggil : sama-sama. oke, assalamualaikum.
aku : waalaikumussalam. 



 *1 message received* 

pls call en suhaimi 013530****

aku pon pikir punya pikir, call tak nak, call tak nak. kerja ni aku suka sbb dekat dgn rumah. office dorg blkg wangsa walk. kerja clerk/data entry lebih kurang la. salary pon oke. office hour je. sabtu ahad cuti. tp, as a wanita muslim plus tudung aku yang agak labuh, aku decide untuk mesej si pemanggil tadi sbb aku rasa dari percakapan dia td, mungkin dia akan faham.

menu--->messaging--->write new--->text message

salam. sy mimi yang encik call tadi. before apa2, maaf saya bertanya. adakah tempat encik sesuai untuk wanita yang berimej muslimah ? honestly, sy bertudung labuh. tq.

dup dap dup dap jugak lah kan nak menunggu jawapan dari si pemanggil td. tak lama kemudian,

1 message received--->read

xde masalah. personally sy prefer imej camtu, dlm ofis pun ada surau, pantry. majoriti staf pun pompuan.

nak taw apa aku rasa time tu ? haha. aku rasa nak start kerja on that time jugak. keke. tp seriously, actually susah jugak nak cari kerja skang ni yg boss nye melayu area2 rumah aku ni. huu. kebanyakan yg kosong, boss msti cina / india. banyak tempat jugak lah aku emailkan CV aku tu tp skang ni susah utk dptkan temporary position. byk yang nak permanent / part-time. huu lagi. >.< aku act takde lah memilih sgt, cuma kena dgn imej aku, ada transport, aku on je as long as kerja yang halal lah pastinya. then, aku pon trus lah g call en suhaimi td dengan semangat berkobar2nya. hehe. bila dah call rupanya dia nak pakai orang until september. memang tak dapek le den nak nolong kalau cmtu gayanya. hoho. aku pon dgn perasaan hampanya p lah mesej si pemanggil tu td utk ckp thanks and inform yg en suhaimi nak pekerja yg boleh kerja smpai sept dan ke atas. ye la, mane taw kot2 pasni ada budak cuti sem macam aku ni p apply, boleh si pemanggil td maklumkan condition sebenarnya. kang tak pasal2 kena mcm aku sbb suara en suhaimi tu boleh tahan le tegas nya. kui8.

salam. dah call en suhaimi td. dia kata nak yg boleh kerja smpai at least sept. sy mmg tak dapat lah sbb nak masuk degree dh time tu insyaAllah. apa2 pun, terima kasih byk atas bantuan. salam.

1 message received :

ok, selamat maju jaya ya !!

haha. kelakar pula aku rasa. tapi, takpe lah. mungkin itu bukan tempat yg terbaik untuk aku. everything happen for a reason right ? hampa lah jugak. tp 3 minit je. keh3. pastu semestinya aku meneruskan pencarian. hidup perlu diteruskan ! erk >.<

................... 

# semoga esok lebih baik dari hari ini dan hari ini lebih baik dari semalam, insyaAllah :')      

No comments: