:)

My photo
kuala lumpur, Malaysia
Nur Syamimi. gadis berkaca mata. books, cats, runningman, sports, hindi, baking, cards-lover. happy reading ppl ! =) "sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah kerana Allah"

06 June 2012

bosan ?

[ In the name of Allah, most gracious and most merciful ]


inilah jadinya bila mood menulis aku sedang aktif. smpai rasa nak buat 2-3 post pulak. sekali-sekala kan. apa salahnya. hihi. sementara mata tak pedih lagi.  

"cepat2 lah activate fb balik. rindu dah ni >.<"

bila baca mesej tu aku baru sedar yg agak lama jugak lah aku meninggalkan dunia maya yang tidak asing lagi ni iaitu facebook. mungkin bagi orang lain benda ni perkara biasa, tp aku rasa as a person yg used to be fb-addict ni mungkin agak luar biasa jugak la. kot ? haha. aku pon tak ingat act bila aku deactivate, so tak sure lah kan lame mane. hehe. dulu pnah jugak buat, tp esoknye trus activate balik. kah3. xde keje btol -_____-


bile nak activate balik ? bile ye ? haihhh. malas dah. nak delete tros pulak rasa. mungkin aku dah penat. mungkin. tp tak lame dah. ill be back. ;) aku deactivate ni bersebab. mana mungkin tak bersebab langsung kan. salah satu nya, act ada 1 malam tu ada satu insiden kecil berlaku. n time tu aku berusaha sedaya upaya yang termampu utk menahan diri aku dari mmbuat perkara yg tidak sepatutnya. sedih tu toksah cakap. dpan public kot. tp aku dah maafkan pon. mungkin salah aku jugak. n post tu pon telah di delete. terima kasih kpd pihak yg berkenaan. :)


antara sbb lainnya, result. aku takut aku tak kuat nak berhadapan dgn semua yg majoritinya aku tahu result mereka akan jauh lebih baik dari aku. mesti punye ada status, " alhamdulillah. terima kasih ya Allah. dekan lagi " or what-so-ever yg bersekutu dengannya. korg nak kata aku pon, kata lah. lain org, lain cara nya, ye dak ? aku tak kisah kalau kwn2 nak tanya. tanya je. sbb aku pon kdg2 sibuk nak taw org punya even dri sndiri pon biasa2 je. huu. but for me, aku prefer by pm. seingat aku, aku pon jarang tanya result2 ni dpan public or dgn kata lainnya by wall post, tag n seangkatan dengannya. taw2 la kan bila dekat public, macam2 boleh jadi. *sigh*


but alhamdulillah. result tak seperti yg di expect kan. Dia bg lebih dari tu. aku percaya itu yg terbaik utk aku. mungkin aku perlukan cgpa sebegitu rupa utk melayakkan diri ke course optometry or dll, who knows ? Allah adalah sebaik2 perancang. He knows the best for us at ALL TIME right ? :') okay, enough bout result. case closed.


untuk tak join tawe, aku minta maaf kepada mereka yg berkenaan. aku buat keputusan cmni ada sebabnya. mcm yg pnah aku cakap, " always put yourself in others' shoes. if you feel that it hurts you, it probably hurts the person too. " dan ya, aku boleh katakan, dgn bantuan Dia, aku tak salah buat keputusan. hampir sebulan aku bercuti, aku belum jumpa lagi perkataan 'bosan' dduk terperap kat rumah ni. banyak benda baru yg aku belajar. anak2 buah pun cuti sekolah dgn rasa gembiranya nak menghabiskan masa kat wangsa maju. taknak balik n9. hehe. pagi2 bg dorg makan, tgk tv, main. then zuhur. after zuhur, ajar dorg mengaji. lepas mengaji, ajar subjek2 kt skolah pulak. then asar. after asar, dorg join mak aku tgk cite endon. tak pon main tab. makan nasi lagi. maghrib. tgk tv. isyak. zzzzz. itu lah rutin harian anak buah2 kesayangan aku. penat tu tak payah cakap. huehuehue. tp aku gembira. tgk dorg membesar dpan mata. ecehh. ;p tp minggu ni last. mungkin lpas ni aku akan jumpa pkataan 'bosan' tu. huhu.


itu lah serba sedikit apa yg aku buat sepanjang cuti ni. apa nak buat lpas ni masih dalam perancangan. :)


.........................

# this weekend overnight kat desa coalfield. ramai2 tido sana. we're gonna have a birthday celebration there. yeayyy ! especially for junes' ---> ayah, mak, abg ijam, kak ct n kak ayu. huuuhh. ramai btol. jeles >.< cuma yg risau nye mstilah part baby aku ---> cimot ! waaaa. hopefully dye dpt adapt lah dgn suasana rumah yg jauh berbeza. isk isk. 

# lasagna = done ! hoisshhhh. sedap gilaaaaaa. tp bukan aku je buat, hasil air tgn akk aku skali. harusla sdap. hehe. nnt aku share kan resepi. to those yg ada oven, mesti try ! takyah susah2 beli kt pizza hut. ;)

# aku tak sabar sgt nak tggu ramadhan n syawal tahun ni. mcm 1st time je since blaja ni ramadhan full kat rumah. :') n utk syawal tahun ni, my whole family akan raya kat kedah ! kedahhhhhhh tuuu. utk family yg ada adik-beradik yg dah kahwin, i guess korg mesti faham perasaan aku ni. ipar duai pakat join raya sekali. hihi. lg2 buat insan mcm aku yg dah lebih setahun tak balik kg AND aku rasa last aku raya kt kg time 5-6 taon kot. apalah nasib. T.T

No comments: