:)

My photo
kuala lumpur, Malaysia
Nur Syamimi. gadis berkaca mata. books, cats, runningman, sports, hindi, baking, cards-lover. happy reading ppl ! =) "sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah kerana Allah"

01 December 2011

TIGEEEEE ;)

[ In the name of Allah, most gracious and most merciful ]

*setelah kak ayu membocorkan rahsia bahawa diarrhoea masih lagi tidak berhenti menyerang. isk isk :'(


mak : mak rebus manjakani nah ? minum sekali ja, patu insyaAllah sembuh. tak gadoh nak ulang alik p tandas. 
aku : *sambil menunjukkan muka doploh sen* taknak lah. pahit.
mak : sat ja. tak pahit pon, kelat ja.
aku : pahit = kelat. :/
mak : *memujuk buat kali ketiga.
aku : o..k..e.. *buat muka kesian kot kot mak nak tarik balik pujukannya. 



namun, hampa. si ibu terus menggeledah kabinet dapur mencari si manjamanja. 




credit to mr.google.

menampakkan kesungguhan beliau, aku pon p mengisi perut dengan 3 potong pizza beserta 1 polistren bihun goreng sebagai juadah makan malam. 




*setelah air manjakani yang direbus sejuk....


aku : mak, nak minum bape banyak ? mak cakap tadi setengah cawan kan ?
mak : haaa. ye ye. minum dulu setengah cawan.
aku : oke. 

aku tarik nafas panjang. dok tenung je air tu. 


mak : adik dah minum ke belum ? *bersuara dari ruang tamu.
aku : errrr, aaaa. belom. nak minum la ni.



sambil tahan nafas, aku tegok sket. 


aku : mak, tak kelat sangat pon air ni. dulu yang adik sakit tu nape pahit + kelat sangat ?
mak : heeee. dulu mak rebus TIGA bijik. arini sebijik ja. ('',) *sambil membuat muka comelnye.
aku : -.-" maaaakkkkkk. 
mak : haaaa. esok kasi perabih na yg balance tu. ;)
aku : ???? taknak dah. 


okay, nak p sambung sinergi + family outing. take care uols. assalamualaikum =)


# aku tak dapat bayangkan macam mana aku boleh minum air manjakani tu seketika dahulu.
# major cakap ombak rindu tak best. 3 out of 5. so, aku decide nak dl je.
# sedang berusaha memanfaatkan masa sebulan yang berbaki. rindu nak study, p kelas n so on. T.T


much <3,

[nur]

6 comments:

doubleA said...

bagus bagi manjakani kat budak manja XPP

n.u.r said...

cettt. hahaha. seb bek prot dah oke. :)

doubleA said...

tula makan macam2 lagi. lainla aku. otot perut kuat. kekeke

n.u.r said...

haha. mane ade ouh. aku makan makanan kat uma je taw. hihi. ade r tu bakteria2 yang dengki ngan aku tu. hek3 ;p huahuahua. kuat la sangat kan. cube ko p telan roti yang da bkulat tu. tgk ade effect tak. haha. :-p

doubleA said...

haha. nak pegang pun aku dah geli inikan nak makan XP

n.u.r said...

hehehehe. taw pon geli XD